Daftar Ahli Shaklee

Cara Merawat Penyakit Kayap dengan Pengambilan Supplemen

Pernah tak anda mendengar mengenai penyakit kayap? Pernah tak anda menghidapinya? Kayap ni banyak jenis..ada yang jenis kayap air, kayap ular dan sebagainya. Jika tidak dirawat dengan cepat akan membahayakan kesihatan.

Saya pernah kena kayap ni masa di sekolah menengah..2 kali juga kena masa tu..mula-mula dekat leher. Dah baik jadi kat lidah pula..seksa juga waktu tu..Nak makan pun tak boleh..Yang saya ingat masa tu mak ngan abah bawa berjumpa dengan ustaz untuk ambil air tawar. Saya pun dah lupa daun-daun yang digunakan untuk disapu di bahagian kayap tu. Kalau tak silap salah satunya daun setawar dan bedak sejuk.

Apa sebenarnya Penyakit  KAYAP ni?
Kayap adalah disebabkan oleh jangkitan virus iaitu Virus Varicella Zoster (VZV) pada pusat sistem saraf. Ianya berpunca daripada jangkitan virus secara terus atau melalui udara. Virus tersebut akan menyebabkan keradangan pada sistem saraf. Ini berkaitan dengan sistem imun yang lemah menyebabkan virus ini aktif dalam badan.

Tanda-tanda awal penyakit kayap ini adalah rasa sakit, kebas dan panas di bahagian urat saraf , demam, keletihan dan sakit kepala. Kemudian akan kelihatan tompok-tompok kemerahan yang menyakitkan dan akan timbulnya gelembong-gelembong air yang kecil di urat saraf. Jika sistem imun badan lemah, gelembong-gelembong air tersebut akan merebak ke tempat lain pula.

Bagaimana Cara merawat kayap dengan pengambilan supplemen?

Antara Produk yang boleh membantu ialah:

NUTRIFERON 
Nutriferon merupakan interferon semulajadi di dunia yang telh melalui kajian selama 40 tahun. Mengandungi ekstrak tumbuhan dari biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago yang berkebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh badan. Daripada formula yang semulajadi, selamat, tulin dan juga berkesan. 

Manfaat Nutriferon dalam merawat penyakit kayap ini adalah dapat mengukuhkan sistem imun dan melawan virus dalam tubuh badan.

GARLIC COMPLEX
Garlic Shaklee dibuat daripada bawang putih premium yang bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik. Mengandungi spearmint dan juga rosemary iaitu dwiteknologi digunakan untuk mengawal bau garlic disamping mempunyai manfaat khasiat yang tersendiri.

Garlic digunakan sebagai antibiotik semualajadi yang selamat untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, anti bakteria dan anti virus.

VITA-C 
Vita-C Shaklee dengan teknologi "sustained release" berfungsi untuk meningkatkan sistem imun dan juga membentuk pembentukan kolagen. Ia juga dapat memperbaiki masalah kulit akibat daripada penyakit kayap tersebut.

Tetapi jika anda mengandung, dan terkena penyakit kayap ini, perlu dapatkan rawatan segera daripada doktor kerana dikhuatiri akan berlakunya komplikasi dan jangkitan virus kepada bayi. Pengambilan supplemen di atas juga perlu nasihat daripada doktor juga.

Sebarang pertanyaan dan pembelian, boleh HUBUNGI:


SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

2 comments:

  1. Oo saya baru tau tu simptom kayap.. Tak pernah tengok..

    ReplyDelete
  2. Info yang menarik.... tq :)

    ReplyDelete

Daftar Keahlian