AWAS!!! Kesan Pengambilan GLA COMPLEX Memudaratkan???

Sebelum kita membincangkan masalah betul ke GLA Complex memudaratkan ni dengan lebih lanjut, suka saya nak jelaskan kat sini terlebih dahulu fahamkanlah dulu supplemen / vitamin / makanan tambahan tu sebenarnya apa dan bagaimana ianya berfungsi dalam badan kita dan perbezaan dengan ubat-ubat biasa. boleh KLIK DI SINI yer..Anda juga boleh melihat kesan-kesan sampingan pengambilan supplemen / vitamin ini DI SINI pula..

Berbalik kepada tajuk kita tadi, Adakah benar GLA Complex Shaklee ni memudaratkan kesihatan kita dan sekaligus menyebabkan berlakunya masalah rahim bengkak, cyst, fibroid dan sebagainya? Saya bercakap ini pun atas dasar pengalaman juga. saya juga pengamal GLA Shaklee sudah hampir setahun lebih dah.  



Saya mula menggunakan GLA Shaklee ni disebabkan masalah period / haid saya yang tidak teratur. Di samping saya ingin berusaha untuk mendapatkan zuriat lagi. Bulan pertama saya makan alhamdulillah period datang..Tapi biasa-biasa sahaja. Kemudian saya teruskan makan lagi..Setelah 2 botol (lebih kurang 2 bulan) saya menggunakan GLA Shaklee ni, period saya tak datang-datang pula di samping ada rasa sakit yang saya alami di bahagian perut. Jadi, saya dinasihatkan untuk berjumpa dengan doktor. Setelah berjumpa dengan Doktor Pakar Sakit Puan, Doktor tersebut memberitahu bahawa saya mempunyai cyst. Cyst tersebut lebih kurang dah setahun ada. Katanya tak bahay akan hilang. Tapi setelah itu sakit lagi..saya berjumpa pula dengan doktor lain. Doktor tersebut juga katakan benda yang sama..Tapi, jika cyst biasa kenapa sakit. Lalu saya membuat temujanji dengan Pakar Sakit Puan yang lain pula. Akhirnya baru saya tahu saya menghidapi PCOS bukannya cyst biasa. Sampai sekarang saya masih mengamalkan GLA Complex Shaklee ni tanpa putus asa di samping mendengar nasihat doktor supaya berusaha menurunkan berat badan sebab katanya PCOS tersebut mungkin akan hilang jika berat saya kembali ideal dan InsyaAllah boleh mengandung semula. Lagi satu saya takut nak buat prosedur Ovarian Drilling juga..jadi saya ikhtiar cara lain dulu..

Apa yang saya dapat? Alhamdulillah, Allah ilhamkan kepada saya untuk cuba makan GLA Shaklee ni, jika tidak, saya tak kan tahu saya ni ada PCOS kan? Sebab saya tak sakit. PCOS ni tak akan beri tanda-tanda melainkan dah teruk..Jika dibiarkan lama boleh menyebabkan kanser. Na'uzubillah..

Lagi satu, kita sebagai wanita perlu menjaga pemakanan terutamanya yang telah didiagnosis mempunyai penyakit cyst, fibroid, endo dan sebagainya ni. Selain daripada masalah keturunan, ia berpunca daripada pemakanan kita sehari-harian..Fast Food, Bahan Pengawet, Ayam yang dicucuk semuanya perlu dielakkan. Cuba amalkan pemakanan yang sihat dan cara hidup yang sihat.

Di sini saya nak share komen dari sahabat Shaklee saya juga tempat rujukan saya mengenai masalah wanita ni, Kak Iqbal Hana' Rusdi

Kak Hana ni kitorang gelar  dia Dr Hana dalam group Shaklee kami OMS sebab maklumat-maklumat yang dinyatakan dapat sahih terus dari doktor...kak Hana ni juga ada pengalaman juga mengenai masalah sakit puan ni..Dia juga bercertita berdasarkan pengalaman dia sendiri..

"
quote dr kata2 pakar perbidanan n sakit puan kepada akak sendiri katanya.."bagus2..teruskan..makan sampai mati"

Adakah GLA Shaklee yg menyebabkan RAHIM BENGKAK?
Huhu..wowwi..camne anda boleh begitu yakin menyatakan demikian.? Jawapannya..mgkn YA dan mungkin TIDAK

YA..GLA mgkn penyebabnya... jika anda hnya makan GLA tnpa makan benda lain langsung dan anda tak pernah stress....so..mmg pastilah gla penyebabnya..
Mungkin gla TIDAK menjadi penyebabnya..jika :-
1. Anda hnya br makan gla..
2. Anda mmg byk cnsume makanan kaya dgn omega 6
3. Anda mengambil supplemen lain bersama
4. Anda mmg dah ada penyakit itu cuma anda je yg x tahu..
5. Anda suka makan makanan sejuk
6. Anda adalah skrg yg aktif dlm aktiviti 18sx.
7. Anda adalah org yang tiada pantang larang..
8. Anda adalah org yg selalu stress..

Hampir 80% penyakit yg kita hidapi adalah disebabkan oleh faktor stress dan pemakanan yg tidak seimbang. Menyalahkan gla..bukanlah sesuatu tindakan yg bijak..since kalau gla boleh memberikan effect negatif kepada badan dlm jangka masa yg singkat..sudah pasti tiada kelulusan akan diberikan kepada gla..

Selidik dulu cara pengurusan stress dan amalan pemakanan seharian kita..jika anda mmg mengamalkan diet sihat dan seimbang..mungkin gla adalah penyumbangnya..dan jika tidak..better watch out ur statement...silap2 kena saman lak nnti. bahaya!!! 

Apa yang saya tahu, untuk seseorang itu menghidapi masalah cyst, fibroid, endo, pcos dan sebagainya, bukan hanya mengambil masa sebulan, 2 bulan sahaja..Tetapi mengambil masa yang lama untuk terjadi. Jadi, perlu untuk kita menjaga kesihatan dan terutama pemakanan kita sehari-hari..

Di sini saya nak kongsikan beberapa Testimoni untuk bacaan anda.

Testimoni 1 : sumber Superb Vitamin Shoppe

Ni dia testi2 pengamal GLA Complex yang masih hangat yang berterima kasih kat Shaklee tau... semua kerana GLA Complex.. pastinya juga dengan izin Alllah.

Testimoni Gla complex:makan gla jumpa cyst??

Ini testimoni hebat cucu team rms saya.Saya simpulkan aje ya,kak aishah ambil gla complex pd mulanya sebab period dia dah 10bulan tak datang.Dan dia pun tengah usaha nak hamil lagi sekali.Lepas ambil gla baru 2minggu je,perut dia sakit dan senak.Terus jumpa doctor,doctor kata dia ada csyt yang dah besar 5cm!Tanpa sedar rupanya cyst tu dah 2tahun usianya.

Kalau dia tak ambil gla complex,memang dia takkan tau yang dia ada cyst.pikir logik lah,takkan lah baru ambil gla 2minggu,cyst pun muncul dan sebesar 5cm.

Kata doctor lagi,nasib baik akak ni cepat kalau tidak masalah yg akak ni alami boleh menyebabkan cancer..tambahan pula doctor juga sahkan peranakan akak ni juga bengkak.


Testimoni 2:


Testimoni 3:

Pesanan saya, pastikan anda dapat guide yang betul dari pengedar anda supaya anda tidak panik apabila berlaku sesuatu ke atas diri anda selepas mengamalkan supplemen GLA ni atau mana-mana supplemen Shaklee yang lain.

Adakah Pengambilan GLA memudaratkan kesihatan anda dan menyebabkan berlakunya masalah cyst, fibroid, endo dan sebagainya? Shaklee telah TERBUKTI SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI dan telah 50 tahun bertapak di Malaysia. Jika kesan pengambilannya memudaratkan, dah lama Kementerian Kesihatan Malaysia dah haramkan Shaklee di Malaysia. Jadi, fikir-fikirkan dan gunakan tanpa was-was.

Info mengenai KENAPA RAHIM BENGKAK? Boleh ke LINK INI..


SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

17 ulasan:

  1. saya suka sangat GLA COMPLEX

    BalasPadam
  2. Banyak khasiat GLA yang dapat di kongsi di sini...best sangat testimoni2 dari customer Anis.

    tq Anis.

    BalasPadam
  3. Setelah baca entry puan, mmg good info, cuma nak maklum adik sy seorg penghidap pcos serta dah melalui ovarian drilling, alhamdulilah, syukur, sekarang nie hamil anak ke-2, at first mmg dia takut melalui ovarian drilling, bila family bagi support & 5 thn dah kawin belum ada anak...so dia pasrah jerr...semoga sis pun dipermudahkan dlm segala urusan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..tahniah..ramai saya dgr buat prosedur tersebut dan berjaya hamil..
      Alhamdulillah setelah berusaha dan mengamalkan beberapa supplemen shaklee yg lain saya pun sudah hamil sekarang anak ke2..dgn kehendakNya saya x perlu lalui prosedur ovarian drilling..syukur sangat..

      Padam
  4. Nak tanya boleh???kalau kencing warna biru kenapa yer??lepas amik GLA

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak pernah dengar lagi..mungkin boleh jumpa doktor untuk pengesahan..tiada kaitan dengan gla..gla hanya supplemen bukan ubat yang boleh memudaratkan..

      Padam
  5. As salam nak brtanya....so kalau kita ambil GLA KOMPLEX, apa lagi supp yy sesuai dgn nya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslm..bergantung keperluan dan tujuan pengambilan..boleh combine sekali..

      Padam
  6. Assalamualaikum..saya nak tanya.. Ada tak sesiapa berak berdarah selepas makan gla complex?

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslm..tak pernah dengar lagi kes sebegini..mungkin ada masalah lain tu dan tak ada kaitan dengan gla..

      Padam
  7. Assalamualaikum.. sy Ada sikit masalah berkaitan kesan slps penggunanaan produk GLA SHAKLEE. Sy berumur 45th..sedang berusaha utk Hamil wlw dah 40series..belum pernah Hamil...slps SEBULAN sy mengambil GLA bermula period 1 hg period hr15...then sy stop GLA...pd hr yg sy jangka period akan datang..sy tk datang period..tp yg muncul adalh darah flek atau spotting.. tp Bila check HCG dgn UPT test pack hasil negatif...soalannya..boleh kah sy ambil semula dn teruskn GLA,

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh teruskan..tak skip makan pun x pe..x de masalah..

      Padam
  8. Saya consume gla ni lepas admit kt hospital pantai sbb period tk berenti 15 hari. Umo sy 49.period sy consistent sejak umo 14thn.Sy try bulan 1.Tiap bulan follow up dkt hospital utk scan rahim. Masa scan mula2 tu,rahim mmg bengkak,hb low.time tu tk mkn gla lagi. Bulan 2 scan,dah kecut sket.Bln 3.doc amek uterine sample utk check lagi. Result lab lps smnggu tu Alhamdulillah negatif,berbanding result yg mula2 tu.Wpon negatif,rahim bengkak terok.Period sy back to normal started bulan 2,about 7-8days.bln seterusnya sy tk perlu follow up lg.terimakasih Shaklee GLA. I love this product.

    BalasPadam
  9. Semasa Haid,boleh ambil shaklee?

    BalasPadam
  10. Saya berumur 43 thn. Saya baru nk try dlm bulan ni(march 2022) sbb period saya dh 3 bln x dtg. Tiada tanda² pn nk monopous. Takut ada penyakit lain.

    BalasPadam
  11. Saya berusia 48 tahun baru menjalani operation buang Rahim Dan ovari,adakah sesuai makan gla ??

    BalasPadam