Daftar Ahli Shaklee

Vitamin Satu Keperluan Atau Kehendak?

Bila masa yang perlu untuk kita makan vitamin? Vitamin satu keperluan atau kehendak?

Ramai yang tertanya-tanya bila perlunya kita makan sebenarnya vitamin-vitamin ni. Adakah vitamin ini semata-mata satu kehendak atau keperluan sebenarnya?

Sejujurnya saya nak kongsi pada anda semua sepatutnya vitamin ni diambil semasa kita sihat lagi untuk mencegah dan menjadi benteng untuk kita daripada sakit. Bila keperluan nutrisi dalam badan kita mencukupi, sel-sel badan dapat berfungsi dengan baik. Kita perlu membina benteng yang kuat dari awal untuk mencegah daripada penyakit..Jika kita sakit pun tak lah melarat sangat.

Tapi, yang selalu saya tak faham dan doktor-doktor marah adalah apabila kita mula mengambil vitamin sebab nak elak daripada makan ubat doktor. Jadi tak betullah macam ni..Jangan salah faham antara ubat dan vitamin.

Senang cerita..Kenapa kita pakai tali pinggang keledar semasa memandu? Untuk keselamatan kan walau hakikatnya kalau tak pakai tak nampak pun kan kesannya kan? Faham kan?

Jadi, anda dah tahu vitamin ni satu keperluan atau kehendak? Nak tahu vitamin apa yang perlu anda mulakan sebagai langkah pertama untuk menjaga kesihatan?

Hubungi saya di talian 0193132413 untuk panduan pengambilan vitamin pertama anda dan juga pembelian.

Your trusted SID
Anis 906379
0193132413

Kenapa Vitamin C Shaklee Terbaik?

Vitamin C Shaklee sama je dengan ascorbic acid. Ambik ascorbic asid cukuplah.

Dah memang lah.. Ascorbic asid tu nama kimia vitamin C. Dari mana pun sumbernya, dari oren pun ascorbic acid juga.

Tapi, apa beza ascorbic acid Shaklee dengan ascorbia acid lain di pasaran?

Vitamin C Shaklee ni adalah dalam bentuk sustained release.

Maknanya setiap sejam, ia melepaskan 100 mg sahaja ke dalam darah. Jadi satu tablet ada 500 mg, maka tahan 5 jam.

Sebab apa shaklee buat macam ni?

Sebabnya badan kita ni, dahla tak boleh buat vitamin C, nak simpan vitamin C pun tak mampu.

Apabila anda ambil lebih dari 100 mg dalam satu masa, maka selebihnya akan dibuang melalui air kencing.

Tanpa sustained released, makan vitamin C 1000 mg pun tak guna sebab akan dikencing buang.

Membazir saja.

Sebaliknya Vitamin C shaklee dibina mengikut fisiologi badan manusia.
Menjadikan ia yang terbaik dan selamat digunakan.

Apakaha kebaikan vitamin C??

-untuk bantu pembinaan collagen pada badan. Nak cantik, memang ngam sangat vitamin C.

- Bantu sembuhkan luka lepas beranak atau lepas operate.

-antioxidants yang kuat untuk kekal awet muda dan rendahkan risiko penyakit kronik dengan kuatkan kapilari darah & bertindak sebagai antiradang.

-Menguatkan sistem imun.     
      
 Credit to: Dr.Fyda

Your Trusted SID
Anis 906379
0193132413

Untuk pertanyaan produk sila hubungi:
sms/whatsapp:0193132413 Anis
Email:vitaminkesihatan@gmail.com

Shaklee Di Giant Batu Caves

Berita baik untuk anda pengguna dan penggemar vitamin-vitamin Shaklee sekitar Giant Batu Caves, anda boleh mendapatkan stok vitamin Shaklee daripada saya dengan mudah dan pantas.

Anda hanya perlu membuat temujanji dengan saya sahaja dan saya akan terus hantar kepada anda di Giant Batu Caves. Mudah, Cepat dan Selamat. Konsultasi dan cara penggunaan juga akan diberikan setelah melakukan pembelian.

InsyaAllah stok vitamin Shaklee sentiasa ada. Tapi bagi memastikan stok vitamin yang anda gemari ada boleh juga buat pengesahan seawal pagi kepada saya jika anda memerlukannya waktu petang ataupun malam.

Boleh terus hubungi saya call/sms/whatsapp segera di talian yang berikut: 019-3132413.

Your Trusted Sid
Anis 906379
019-3132413


Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:

SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)

Email: vitaminkesihatan@gmail.com

FB: Anis Suziana Ahmad                                                  


 

Rahsia Kulit Cantik Berseri

Kulit Cantik berseri memang menjadi dambaan setiap wanita. Tak perlu bermekap sudah ada keyakinan diri untuk keluar rumah.

Nak tahu RAHSIA KULIT CANTIK BERSERI?





Gambar-gambar di atas tiada unsur-unsur edit atau kamera 360 yer..Memang di antara mereka ni saya kenal. Memang kalau tengok real begitu cantik kulit mereka sekarang. Bukan setakat kulit menjadi cantik berseri malah semakin nampak awet muda dari usia sebenar. 

Inilah Rahsia Kulit Cantik Berseri menggunakan produk Shaklee yang dijamin Semulajadi, Selamat dan Berkesan. Hanya yang sudah mencubanya akan tahu keberhasilannya dan terus jatuh cinta.

Apa lagi tunggu. Mesti anda juga nak kulit anda berseri macam ni kan? Sekurangnya jerawat dan segan-segan nak naik..Betul tak? Meh hubungi saya untuk pembelian dan anda akan mendapat konsultasi PERCUMA dari saya sehinggalah anda mendapat kulit cantik berseri seperti mereka.

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413



Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop

Apa Itu Virus Zika yang Perlu Anda Ketahui dan Langkah Pencegahan

Pada awal tahun 2016, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) telah memberi amaran virus Zika kini telah merebak dengan begitu pantas di Amerika Syarikat dengan anggaran yang bakal dijangkiti virus zika ini sebanyak empat juta rakyatnya pada akhir tahun ini.

Tetapi Virus Zika ini sekarang telah sah melanda negara kita Malaysia. Kebimbangan kita sebelum ini telah menjadi kenyataan dan kita harus mengambil langkah-langkah pencegahan dan berwaspada dengan gejala virus zika ini.


Apa itu Virus Zika?
Zika merupakan virus bawaan nyamuk aedes iaitu nyamuk yang menyebarkan denggi dan chikungunya. Ia ditemui di hutan Zika di Uganda pada tahun 1947 dan bukanlah merupakan penyakit baharu bagi negara seperti Afrika. Namun, wabak Zika mula merebak secara meluas di Hemisfera Barat sejak May 2015 bermula di Brazil. 

Bagaimana virus Zika merebak?
Virus Zika disebarkan melalui nyamuk aedes. Aedes jenis aegypti, paling banyak menyebarkan Zika. Aedes jenis ini ditemui di Florida, Gulf Coast dan Hawaii.

Namun baru-baru ini, ia turut ditemui di Washinton DC yang bercuaca panas. Aedes jenis albopictus dikatakan turut mampu menyebarkan virus Zika tetapi tiada kajian kukuh mengenainya. Jenis ini boleh ditemui di utara New York dan Chicago pada musim panas.

Apakah Simptom utama Demam Zika?
  •  Sakit kepala
  •  Ruam pada kulit
  •  Sakit sendi
  •  Mata kemerahan
Rawatan?
Seperti demam denggi, sehingga kini belum ada vaksin atau ubat spesifik yang boleh melawan virus Zika. Mereka ini selalunya disarankan untuk minum air dengan jumlah yang banyak serta ubatan yang hanya merawat kesakitan badan serta demam sahaja.

Kesan daripada virus Zika dan Risiko?
Virus Zika yang merebak akan menyebabkan sejenis kecacatan otak dan boleh menyerang bayi dalam kandungan. Sindrom microcephaly disebabkan virus zika akan menyebabkan seseorang kanak-kanak berhadapan kecacatan mental sehingga membataskan kecerdasan pergerakan otot seumur hidup mereka.

Bayi dalam kandungan paling berisiko sekiranya si ibu dijangkiti virus Zika. Zika boleh tersebar menerusi jangkitan kuman kepada janin dan peringkat janin yang paling berisiko dijangkiti virus tersebut adalah dalam tempoh kehamilan tiga bulan pertama.

Langkah-Langkah Pencegahan?
Berikut adalah langkah-langkah pencegahan yang dikemukakan oleh KKM:
  • Elakkan dari gigitan nyamuk dengan memakai baju berlengan panjang dan seluar panjang, menggunakan repellent (bahan untuk mengelakkan/menangkis nyamuk pada kulit yang terdedah) dan tidur di tempat yang berkelambu
  • Elakkan daripada melakukan aktiviti luar sepanjang tempoh waktu puncak gigitan nyamuk aedes ini, iaitu beberapa jam sebelum senja dan selepas subuh
  • Sekiranya terdapat individu yang menunjukkan tanda dan gejala penyakit ini semasa berada di negara dijangkiti atau setelah pulang ke Malaysia, maka segeralah mendapatkan rawatan di klinik atau hospital yang berhampiran
Sumber

Selain daripada langkah-langkah pencegahan di atas, anda boleh krim penghalau nyamuk daripada Shaklee yang bebas daripada bahan kimia iaitu Herbal Blend. Kenapa krim ini boleh menjadi penghalau nyamuk jika disapukan dikulit? Sebab krim ini mengandungi ekstak Melissa Officinalis iaitu Lemon balm, bahan penghalau nyamuk. Harga krim ni pun hanya RM27.50 1 tiub. Klik DI SINI untuk Order.


Selain itu jika terdapat tanda-tanda demam akibat gigitan nyamuk, anda boleh terus mengambil NUTRIFERON untuk langkah pencegahan daripada virus Zika ini. Nutriferon berupaya untuk melindungi anda daripada kuman, virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi dan inflamasi.

Selain itu dikatan bahawa pengambilan Vitamin C dengan dose yang tinggi dapat merawat demam Zika. Boleh rujuk Di SINI.


Awasi juga rumah anda daripada merebaknya penularan dan pembiakan nyamuk aedes.



Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Untuk keterangan lanjut mengenai produk serta pembelian, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

Daftar Keahlian