Daftar Ahli Shaklee

Bagus Sangat Ke Produk Shaklee ni?

Dalam entry-entry sebelum ni saya dah terangkan kenapa saya pilih produk Shaklee dan kenapa Shaklee menjadi pilihan ramai..


Selain tu hari ni saya nak kongsikan bagus sangat ke produk Shaklee ni???
Apa yang bagusnya?



Tahu tak korang Shaklee sudah menerbitkan 100 jurnal saintifik.
Pernah tak anda dengar selain produk Shaklee dah terbitkan jurnal bagi produk mereka?
Perlu ke jurnal ni? Untuk apa? Istimewa sangat ke?

Jurnal ni bukannya di buat dan di simpan untuk syok sendiri yer. Jurnal ni harus di publish kepada umum. Tak semua produk berani publish kepada umum.

Shaklee berani buat begitu sebab apabila di publish umum semua orang boleh baca dan 'argue' termasuk lah para saintis lain.

Tapi saintis Shaklee yakin kajian dorang memang betul sehingga saintis-saintis lain (bukan dari Shaklee) pun mengiktiraf hasil kajian mereka.

Jadi, produk Shaklee bukan nya produk cap ayam atau produk pasar malam yer..Dibuat kajian dan juga mempunyai jurnalnya yang tersendiri. Walaupun hanya supplemen/vitamin, tetapi produk shaklee mempunyai saintisnya yang tersendiri untuk menkaji dan membuat ujian agar pengguna menggunakan produk Shaklee dengan SELAMAT dan BERKESAN.

Jadilah pengguna yang bijak dalam menggunakan sesuatu produk. Jangan asal murah dan nak cari produk yang cepat berkesan tanpa memikirkan risiko terhadap kesihatan badan anda..

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413


Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

 

Tanda-tanda Strok Haba dan Cara Pencegahan

Strok Haba atau dikenali sebagai "Heat Stroke" berlaku apabila sistem tubuh badan tidak dapat mengawal secara normal. Badan megalami kenaikan suhu mendadak selain turut mengalami kegagalan berpeluh. Suhu badan individu yang mengalami strok haba selalunya akan naik sehingga 41 darjah celcius atau lebih dalam masa 10 ke 15 minit. Jika strok haba tidak dapat dikawal, boleh menyebabkan kematian dan hilang keupayaan kekal.
 
Keadaan pemanasan global ini disebabkan oleh kejadian fenomena El Nino kuat yang sedang berlaku dan dijangka akan berterusan sehingga suku pertama tahun 2016. Keadaan ini dijangka boleh menyebabkan pengurangan jumlah hujan dan kenaikan suhu berbanding biasa.

Cuaca panas yang terlampau boleh menyebabkan seseorang kerap berpeluh dan kesannya, cecair dalam tubuh akan berkurangan seterusnya menyebabkan individu terbabit akan mudah berasa letih dan kurang bertenaga serta lebih berisiko mengalami dehidrasi dan strok haba.

Tanda-tanda awal strok haba:
  1. Sakit kepala berdenyut
  2. Mual
  3. Kurang berpeluh walaupun dalam suhu panas
  4. Denyutan nadi yang pantas
  5. Otot lemah dan kejang
  6. Muntah/rasa hendak muntah (mual)
  7. Kulit kering dan kemerahan
  8. Sawan
  9. Pitam
  10. Tangan dan kaki menjadi sejuk 
Siapa yang berisiko untuk kena strok haba?
  • Kanak-kanak dan baby
  • Ibu hamil dan menyusu
  • Warga emas
  • Orang yang ada masalah kesihatan seperti sakit jantung, darah tinggi, masalah paru-paru
  • Orang yang jarang minum air


Cara rawat mangsa strok haba:
  • Rawatan harus dilakukan dalam masa 45 minit selepas mengalami strok haba
  • Keutamaan rawatan ialah menurunkan suhu badan mangsa
  • Bawa mangsa ke tempat teduh, atau
  • Bawa mangsa ke bilik yang sejuk/berhawa dingin, atau
  • Mangsa ditempatkan di bawah kipas
  • Lap anggota badan mangsa menggunakan tuala basah, atau
  • Rendam mangsa di dalam kolam air
  • Mangsa tidak boleh diberi minuman langsung. Hanya melalui ‘intravenous drip.’
  • Bawa ke klinik atau hospital berdekatan

Cara pencegahan strok haba:
  • Menangguhkan atau menghadkan aktiviti lasak seperti berkayak, berbasikal, marathon, memanjat gunung dan lain-lain aktiviti semasa berlakunya gelombang haba ini sehinggalah keadaan kembali reda.
  • Minum air dalam kuantiti banyak atau minima 2.5 liter sehari
  • Pakai pakaian yang diperbuat dari 100% kapas kerana bahan itu membenarkan penyejatan peluh yang maksimum. Pakai pakaian yang ringan, cerah dan elakkan pakaian berwarna gelap, tebal dan ketat.
  • Pakai topi dari bahan kapas kerana lebih 40% daripada kehilangan haba berlaku di bahagian kepala
  • Sebolehnya berada di dalam rumah atau bangunan. Tinggallah dalam rumah yang mempunyai pengudaraan yang cukup atau kelengkapan pendingin hawa sekiranya mampu.
  • Tidak duduk di dalam kenderaan yang bertutup tanpa pendingin hawa.
  • Ketahui tanda-tanda awal kelesuan haba, strok haba dan segera berjumpa doktor bagi mendapatkan rawatan.
Paling penting pastikan badan anda tidak dehidrasi dengan banyak minum air dengan secara konsisten. Kurangkan minuman yang berkafein.

Anda juga boleh mengamalkan minuman isotonik untuk elakkan masalah dehidrasi. Satun-satunya minuman isotonik yang baik untuk kesihatan dan tidak mempunyai kandungan gas ialah PERFORMANCE DRINK SHAKLEE..
Your Trusted SID
906379 Anis
019-3132413

Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

Vitamin Untuk Kesihatan Mata

Penglihatan yang sihat amat diperlukan oleh kita semua kerana rata-rata dalam kehidupan seharian kita banyak menggunakan fungsi mata untuk melaksanakan aktiviti harian kita. Betul kan?

Tapi, sedarkah kita apabila zaman semakin canggih dengan teknologi, kita sebenarnya telah memberikan beban yang sangat berat kepada mata kita. Sekarang ni, rata-rata setiap golongan masyarakat mesti ada satu handphone. Handphone sangat penting pada kita sekarang selain untuk berurusan perniagaan tetapi handphone juga adalah sebagai tempat kita mencari maklumat, bersosial, menonton cerita dan beriadah dengan bermain game juga..Jadi, dapatkah anda berenggang dengan handphone anda walau cuma 1 jam? Mesti akan gelisah bukan?

Mengikut kajian, hampir 1 daripada 3 orang dewasa (30%) menggunakan alatan elektronik 9+ jam dalam waktu siang. Kajian yang dibuat untuk 2000 orang dalam masa 25 saat, mereka memeriksa telefon sebanyak 32 kali sehari.

Kegunaan alatan elektronik ini tidak terhad kepada handphone semata, malah laptop, komputer di pejabat, televisyen juga memberikan banyak tekanan pada mata kerana penggunaan secara berterusan dan berlebihan ditambah dengan cahaya yang malap serta terdedah kepada silau peralatan elektronik itu sendiri memburukkan lagi keadaan.

Kesannya..beban kepada otot ciliari mata kita. Otot ciliari bekerja keras apabila kita memberi tumpuan pada jarak dekat. Penggunaan alatan elektronik sudah tentu menyebabkan mata kita akan berasa letih. Antara gejalanya ialah:

1. Mata merah, gatal atau kering disebabkan skrin yang terlalu terang
2. Mata akan berasa kabur disebabkan oleh skrin yang silau
3. Keleetihan melihat skrin terlalu lama
4. Sakit leher dan belakang akibat kedudukan postur badan yang tidak betul
5. Keletihan dan sakit kepala oleh kerana tekanan terhadap mata

Apakah penyakit yang berkaitan dengan mata?

1. Age-related Macular Degeneration (AMD)
Kerosakan yang kronik pada saraf retina mata yang memberikan kesan pada tengah penglihatan. Selalu berlaku pada mereka yang sudah tua lingkungan 60 dan ke atas.


2. Katarak
Katarak adalah kanta yang kabur yang memberi kesan pada penglihatan. Kebanyakan katarak berkait dengan penuaan. Katarak ini berkaitan dengan ketidakseimbangan protein dan cecair yang memberikan kerosakan pada kanta. Selalunya akan berlaku pada usia sekitar 40 - 50an ke atas.


3. Diabetic Retinopati
Keadaan komplikasi kencing manis, memberi kesan pada salur darah pada retina.


4. Glaukoma
Gloukoma adalah keadaan yang menyebabkan kerosakan keada saraf optik mata yang akan menjadi lebih teruk dari hari ke hari. Ia terjadi adalah disebabkan pendedahan kepada sinar UV secara langsung kepada mata dan boleh menyebabkan mata menjadi buta lama kelamaan.


Tip Untuk Penglihatan yang Sihat

1. Lindungi mata anda dengan kacamata hitam dan keselamatan
Lindungi mata anda daripada cahaya matahari yang boleh merosakkan dengan pemakaian kacamata hitam dan kacamata keselamatan jika anda membuat pekerjaan yang melibatkan bahan merbahaya.

2. Rehatkan Mata Anda
Elakkan daripada melihat peralatan elektronik jika cahaya tidak mencukupi. Jauhkan mata anda daripada alatan elektronik apabila mata anda semakin kering.

3. Diet yang sihat untuk mata
Nutrisi tertentu dapat membantu mengelakkan masalah mata yang teruk.

Jadi, untuk mendapatkan nutrisi yang seimbang untuk mata, rangkaian vitamin Shaklee mempunyai produk yang bermutu untuk kesihatan mata anda.

ESP
ESP merupakan protein yang sangat baik untuk kesihatan mata. Dalam ESP mempunyai 9 asid amino yang diperlukan oleh badan tetapi tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Malah taurina yang boleh dihasilkan oleh badan juga memerluka 9 asid amino ini untuk menghasilkannya. Kelebihan ESP ini memang tidak dapat disangkal lagi dengan kualiti yang tinggi kerana dipantau dari proses penanaman hinggalah pemprosesan dan penghasilan. Ia merupakan protein soya  non-GMO yang dihasilkan di bawah Program Pemeliharaan Identiti (IPP)

Vitalea
Vitalea merupakan multivitamin dan multimineral yang menampung lompong-lompong nutrien dalam badan kita yang tidak mencukupi daripada pengambilan makanan. Vitalea mempunyai vitamin dan mineral yang diperlukan untuk kesihatan mata.


Omega Guard
Omega Guard adalah omega 3 iaitu EPA+DHA. DHA adalah sangat diperlukan oleh mata. Omega Guard Shaklee mempunyai kepekatan yang sangat tinggi dan melalui 3 kali peringkat proses penyulingan untuk menyingkirkan bendasing berbahaya seperti kuprum dan sebagainya. Selain itu ia amat bagus untuk jantung dan aliran darah.


Carotomax
Carotomax shaklee mengandungi 6 jenis karotenoid untuk perlindungan antioksida yang tiada tandingan yang dirumuskan dari sayur-sayuran dan buah-buahan semulajadi. 6 jenis karotenoid itu adalah Astaxanthin, Alpa Carotene, Beta Carotene, Lycopene, Lutein dan Zeaxanthin.

  • Astaxanthin - Mengurangkan keletihan dan keradangan. Efektif dalam mencegah atau merawat; Age-related macular degeneration (ARMD), Neuropati kencing manis, Edema makular Cyctoid, Arteri retina pusat dan oklusi vena, glaukoma, keradangan mata (retinitis, iritis, keratitis, scleritis)
  • Lycopene -Bantu membaiki masalah mata. Ini termasuk Age-related macular degeneration (ARMD), dimana ia mengakibatkan kerosakan pada retina yang mengurangkan daya penglihatan dan katarak atau kekaburan kanta dan mata.
  • Lutein dan Zeaxanthin - Bertindak sebagai pelindung semulajadi. Melindungi daripada penyakit mata kerana menyerap cahaya biru memasuki mata. Lutein bantu membina ketumpatan macula pigmen, faktor utama dalam kesihatan macula dan retina.
  • Alpa Carotene dan Beta Carotene - Untuk penglihatan malam, mata yang sihat dan menghalang degenerasi penglihatan

Vivix
Vivix merupakan minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan alami. Dari segi mata Vivix dapat membantu dalam memperbaiki saraf mata dan otak menjadikannya sihat serta dapat membantu menghalang daripada terjadinya glaukoma.

Jika anda mementingkan kesihatan mata dan ingin pastikan mata anda sentiasa sihat, amalkan tips penglihatan yang sihat tadi serta dapatkan nutrisi yang penting untuk mata anda.


Untuk pembelian terus secara online menggunakan kad debit atau kredit boleh klik di button yang disediakan di bawah:

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5a5a76e2f8b0aa27f2c2dec653ab35e7



Yuor Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

 

Daftar Keahlian