Daftar Ahli Shaklee

10 Cara atau Tips Untuk Meningkatkan Bacaan HDL dan Menurunkan Bacaan LDL

Pada entry sebelum ni saya terangkan bagaimana untuk kita memahami bacaan kolesterol dalam ujian darah kita. Jadi pada entry kali ini seperti yang dijanjikan saya akan berkongsi cara untuk anda meningkatkan tahap bacaan HDL dan sekaligus dapat menurunkan tahap bacaan LDL anda.


Seperti yang kita ketahui umum bila tahap HDL kita tinggi makanya secara automatik tahap bacaan LDL kita akan menjadi rendah. Bagi wanita tahap HDL darah sepatutnya tinggi sekitar 2.0mmol/L ke atas berbanding lelaki. Ini kerana wanita mempunyai hormon estrogen yang dapat mengawal daripada serangan jantung. Jika sudah menopouse risiko untuk mendapat serangan jantung sama dengan lelaki.

Cara untuk meningkatkan bacaan HDL:

1. Makan makanan Seimbang

Ubah pola atau corak pemakanan anda. Kurangkan makan makanan yang berlemak, yang mengandungi karbohidrat yang tinggi, kurangkan kadar pengambilan gula, makanan berminyak dan juga lebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan.


2. Lemak baik dan Lemak Jahat

Amalkan mengambil makanan yang mengandungi lemak baik seperti ikan salmon, kekacang dan kurangkan atau TIDAK mengambil lemak jahat seperti yang terdapat dalam kek, makanan ringan, makanan diproses dan sebagainya. Ini dapat membantu meningkatkan bacaan HDL dan menurunkan bacaan LDL anda.

3. Merokok

Berhentilah daripada tabiat merokok yang dapat meningkatkan bacaan tahap HDL anda.


4. Alkohol

Berhenti tabiat minum minuman alkohol yang juga dapat meningkatkan tahap LDL dan dapat merosakkan hati.

5. Stress

Elakkan gaya hidup yang tidak sihat seperti stress yang melampau. Stres yang agak melampau dapat meningkatkan tekanan darah dan sekaligus menambahkan risiko aterosklerosis, iaitu terjadinya plak dari kolesterol yang berkumpul di arteri. dan menyebabkan penyempitan pada salur darah tersebut. Ini dapat meningkatkan bacaan LDL anda.

6. Antioksidan

Ambil lah makanan daripada sayuran atau buahan yang tinggi antioksidan. Ini dapat meningkatkan tahap bacaan HDL. 

7. Bersenam

Tahukah anda dengan bersenam 30 minit sehari dapat meningkatkan tahap bacaan HDL anda? Jadi, carilah masa bersenam selalu sekurang-kurangnya 30 minit 1 sessi setiap hari.



8. Menurunkan Berat Badan

Berusahalah untuk mendapatkan berat badan yang ideal. Menurut NCEP (National Cholesterol Education Program), berat badan yang berlebihan atau obesiti adalah penyumbang dan penyebab kepada rendahnya kadar kolesterol HDL anda.

9. Pilih Makanan yang meningkatkan bacaan HDL

Pilih makanan ni bermaksud pilihlah makanan yang boleh menyumbang kepada peningkatan kolesterol HDL seperti bawang putih, makanan dr sumber omega 3 seperti salmon dan tuna, minyak zaitun dan sebagainya. 

10. Supplemen

Selain daripada sayuran dan buahan anda juga boleh mengambil sumber daripada supplemen untuk  membantu meningkatkan bacaan HDL iaitu supplemen omega 3, supplemen antioksidan seperti A,C dan E dan sebagainya,. Tapi, perlu diingat haruslah mengambil supplemen yang semulajadi bukan daripada bahan sintetik kerana ini akan meningkatkan risiko lain pula pada kesihatan badan.

Bagi yang ingin mencari supplemen yang sesuai untuk meningkatkan bacaan HDL dan seterusnya menurunkan bacaan LDL, saya ada beberapa supplemen yang dicadangkan untuk anda amalkan. Boleh hubungi saya di 019-3132413 untuk mendapatkan supplemen tersebut.

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK


Fahami Bacaan Kolesterol Ujian Darah Anda

Sebelum anda mengetahui lebih lanjut mengenai bacaan kolesterol dalam ujian darah anda, anda juga perlu fahami bahawa tidak semua kolesterol itu jahat. Badan kita juga memerlukan kolesterol. Lebih kurang 80% kolesterol dihasilkan oleh hati dan 20% kolesterolnya lagi kita akan dapat melalui pemakanan kita.
Bagaimana nak tahu kolesterol kita tinggi atau tidak? Jangan tak tahu yer tak semestinya orang berbandal gempal sahaja berisiko meghadapi kolesterol yang tinggi, bahkan orang yang kurus juga berisiko menghadapi masalah kolesterol yang tinggi. 



Kebiasaanya, gejala kolesterol tinggi ni susah untuk kita kesan. Itulah kadang-kadang tiba-tiba kita terdengar seseorang itu mengalami serangan jantung atau stroke secara tiba-tiba. Ia juga berkaitan dengan masalah kolesterol yang tinggi. Kita hanya boleh mengetahuinya melalui ujian darah. Justeru itu, kita disarankan untuk membuat pemeriksaaan darah 1 tahun sekali bagi yang telah berusia 30 tahun ke atas.

Fahami Bacaan Kolestrol Ujian Darah


Pentingnya kita mengetahui bacaan kolesterol ini ialah untuk mengetahui adakah kita berisiko untuk menghadapi masalah jantung dan juga stroke.

Perlu anda ketahui bacaan kolesterol yang NORMAL adalah di bawah bacaan 5.2 mmol/L. 

Triglyceride adalah bentuk penyimpanan lemak dalam badan. Berasal daripada lemak yang anda makan atau dibuat oleh badan anda daripada kalori berlebihan yang datang dari pengambilan gula yang berlebihan, karbohidrat yang meningkatkan kelekitan darah anda. Ia juga jenis lemak yg melekat pada bawah sel kulit dan mudah teroksida yang akan menyebabkan berlakunya kerosakan pada LDL dan HDL yang membebankan salur darah. Bacaan yang tinggi menyebabkan kerosakan pada salur darah. Bacaa ini perlu berada di bawah 1.70mml/L.

High Disenty Lipoprotein (HDL) adalah jenis 'lemak baik'. HDL membawa kolesterol dari arteri kembali ke hati di mana ia menyingkirkan lebihan kolesterol LDL. Semakin tinggi tahap HDL anda semakin banyak kolesterol dapat dihapuskan dari badan. Pendek kata HDL ini berfungsi untuk menjaga dan membersihkan arteri dan pembuluh darah daripada tersumbat/sempit (aterosklerosis) dan mengurangkan risiko daripada serangan jantung. Jadi, bacaan HDL anda perlu tinggi daripada 1.03 dan juga bagi wanita yang belum menopouse bacaannya perlu tinggi berbanding lelaki sekitar 2.0 kerana wanita mempunyai hormon estrogen yang dapat mengelak daripada penyakit jantung.


Low-density lipoprotein (LDL) adalah 'lemak jahat'. LDL akan membawa kolesterol ke seluruh tubuh yang memerlukannya melalui arteri. Tetapi jika LDL ini terlalu banyak, ia akan melekat dan menimbun pada arteri sehingga menyebabkan terbentunknya plak-plak. Timbunan kolesterol tersebut akan menyumbat saluran pembuluh arteri tersebut yang berisiko untuk diserang penyakit jantung atau stroke.



Jumlah atau nisbah antara kolesterol/HDL adalah pengukur sama ada kita berisiko untuk menghadapi serangan jantung atau tidak. Jadi, bacaannya perlu di bawah 5.0mmol/L.

Dengan penerangan serba sedikit ini dapat membantu anda memahami serba sedikit mengenai bacaan kolesterol ujian darah anda. Bagi mengelakkan masalah kolesterol tinggi atau cara mengatasi masalah kolesterol yang tinggi ini, anda perlu mengetahui punca dan juga mengubah amalan cara hidup anda kepada yang lebih sihat lagi.

Di entry seterusnya saya akan terngkan pula bagaimana untuk kita meningkatkan tahap HDL kita iaitu tahap kolesterol baik supaya dapay merendahkan bacaan LDL dan seterusnya menjadikan anda kurang berisiko untuk menghadapi masalah serangan jantung.

<<10 Cara dan  Tips Meningkatkan Bacaan HDL dan Menurunkan Bacaan LDL>>

Perlukan Supplemen untuk mengatasi masalah kolesterol anda? Saya sedia membantu anda. Anda hanya perlu tunjukkan keputusan ujian darah anda dan saya akan cadangkan beberapa supplemen yang sesuai untuk amalkan serta saya akan berikan TIPS-TIPS berguna untuk diikuti bagi mengatasi masalah kolesterol tinggi. TAPI, tips-tips ini akan diberikan secara EKSKLUSIF setelah pembelian supplemen dengan saya SAHAJA yer..

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK

12 Kelengkapan Bayi Yang Perlu Disediakan Sebelum Kelahiran

Saat dan penantian untuk menerima kehadiran cahayamata memang amat ditunggu-tunggu oleh pasangan suami isteri terutamanya yang baru pertama kali akan menimang cahayamata. Segala kelengkapan akan disediakan secukupnya.

Tapi dalam keterujaan tersebut ada 10 Kelengkapan Bayi yang perlu anda sediakan sebelum menyambut kelahirannya supaya tidak kelam kabut nanti..




12 Senarai Kelengkapan Bayi yang perlu disediakan:

💗 Barang Mandi Bayi
💗 Kain Lampin / Pampers
💗 Pakaian Bayi
💗 Beg Barang Bayi
💗 Tuala Mandi
💗 Barang Tidur Bayi
💗 Tisu Basah Untuk Bayi
💗 Pencuci Pakaian Bayi
💗 Kain Bedung Bayi
💗 Sarung Kaki dan Tangan
💗 Barut Bayi
💗 Minyak Telon

Selain daripada yang disenaraikan di atas anda boleh sediakan juga mengikut keperluan.

Perlukan Set Berpantang Shaklee Serta Set Penyusuan Shaklee? Boleh Hubungi saya Anis 019-3132413. Memang ramai telah akui betapa selesanya berpantang dan menyusu dengan menggunakan produk Shaklee.

Your Trusted SID
Anis 906379
0193132413



Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                                  FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
                                                 Blog: vitaminonlineshop.blogspot.com

Cara Atasi Kentut Vagina / Faraj

Kentut Vagina?Kentut Faraj?Ramai juga yang tak tahu mengenai kentut vagina/faraj ni dan juga ramai yang mengalami masalah kentut vagina ni tetapi tak tahu macam mana nak atasi masalah ni..

Bagi yang tak tahu kentut vagina ni keluarnya angin daripada vagina..Dan anda perlu ambil tahu sebab kentut vagina ni membatalkan air wudhuk.Jadi, bila batal wudhuk maknanya tak sah lah solat kita.

Jadi, para wanita di luar sana yang mengalami masalah kentut vagina / faraj ni perlulah cepat-cepat atasi masalah kentut vagina ni sebab ia melibatkan ibadah kita.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk vitamin Shaklee yang dapat atasi masalah kentut vagina ni.

Your Trusted SID
Anis 906379
0193132413

#pengedarshakleegombak
#pengedarshakleebatucaves
#pengedarshakleetamansrigombak

Testimoni Tulang Retak Sembuh Dengan Vivix Shaklee

Mari kita ikuti kisah Puan Noor Faziela Mohd Noor mengatasi masalah tulang retak dan dengan pengambilan Vivix Shaklee Alhamdulillah sembuh seperti sediakala..

TULANG RETAK SEMBUH SELEPAS AMALKAN VIVIX



Ziela nak kongsikan pengalaman tragis Ziela dengan Vivix.
.
Pada Februari 2016 , kami buat keputusan nak hijrah ke Ampang. Jadi masa sibuk nak packing barang nak pindah. Ziela masuk dalam bilik, sebab nak keluarkan baju dalam bilik. Sebab anak tengah tidur masa tu Ziela tak on lampu. Dalam gelap, tarik kotak. Tiba-tiba kaki rasa kebas. Rupanya bola bowling suami yang berat tu jatuh atas kaki. Ya Allah. Sakit sangattt. Allah saje tau. Menangis tengok. Tiba-tiba kaki membengkak. Dalam keadaan sakit heret kaki keluar. Tunjuk kat suami. Sambil menangis cakap. "Bang kaki sayang cacat dah.. Tulang retak patah dah" sambil menangis.
Mintak suami ambikkan botol Vivix dan Herbal Blend. Picit sebanyak nya Herbal Blend atas kaki. Dan terus minum Vivix tanpa sukatan.
Malam tu tak boleh tidur. Sebab malam kan sejuk. Angin masuk banyak sebab bengkak. Menangis sambil tidur. Sebab berdenyut.
2-3 hari solat sambil duduk, tak boleh pakai kasut, kaki bengkak sentuh kain pun ngilu.
Alhamdulillah selepas hari ke-4 kami pindah. Punggah barang, saya dah rasa 95% hilang rasa sakit. Cuma bila tekan. Masih rasa la. Dan dapat rasa tulang tak ditempatnya. Dan harini, dah masuk bulan ke 10. Ziela nak bgtau. Alhamdulillah Ziela tak cacat. Tak tempang. Dengan habiskan sebotol Vivix dalam masa seminggu. Dan maintain vitamin kesihatan lain.




Jika anda atau sesiapa sahaja mengalami masalah yang sama, boleh dapatkan Vivix Shaklee dengan menghubungi saya seperti tertera di bawah.



Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

Daftar Keahlian