Cara Atasi Masalah Buasir Kronik Tanpa Pembedahan

Masalah buasir banyak berlaku dikalangan kita tanpa kita sedari. Antara faktor buasir ini terjadi adalah disebabkan faktor keturunan di mana ada dikalangan ahli keluarga yang menghidapinya atau selalu meneran semasa membuang air besar disebabkan masalah sembelit.

Buasir atau hemoroid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah. Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau 'memberi' dan membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran. sumber: wikipedia

Saya juga pernah mengalami masalah buasir ini selepas melahirkan anak sulung saya. Saya mengalaminya adalah disebabkan masalah sembelit dan saya banyak meneran semasa membuang air besar. Keadaan menjadi tidak selesa apabila terjadi pembekakan pada vena dan membojol keluar dan darah menitis keluar apabila ingin membuang air besar lagi. Memang seksa rasanya. Bila berjumpa doktor, doktor kata kalau bonjolan tersebut tidak masuk balik pembedahan akan dilakukan. Masa tu memang gelabah habislah dan risau. Pada ketika itu saya belum mengenali Shaklee lagi.

Alhamdulillah sekarang masalah buasir saya menjadi terkawal dan jarang berlaku lagi. Apa yang saya amalkan adalah pengambilan OSTEMATRIX setiap hari. Ostematrix ni dapat menguranngkan lenguh-lenguh dan juga kesakitan semasa anda mengalami buasir di samping mengelak daripada berlakunya sembelit. Pembuangan air besar akan menjadi lancar keesokan harinya tanpa perlu lagi meneran.


Kemudian saya amalkan ZINC untuk memberhentikan darah dan menyembuhkan luka-luka yang terjadi disebabkan masalah buasir tadi. OMEGA GUARD pula untuk mengecutkan bonjolan yang terkeluar agar berada di kedudukan asal semula.

MERAWAT BUASIR
 
Selain daripada 3 vitamin shaklee tersebut, saya juga mengamalkan HERB-LAX jika saya dapati saya tidak membuang dalam masa 2 hari disebabkan tersalah makan atau mungkin kurang pengambilan air. Herblax ni berfungsi untuk mencuci najis yang tersekat dan juga dapat mengatasi masalah sembelit. Selain itu Herblax memang bagus untuk detox usus kita daripada sisa-sisa toksin dan dengan ini memudahkan penyerapan nutrisi dalam tubuh badan kita.

DETOX
Bagi saya untuk atasi masalah buasir ni juga, kita perlulah menjaga amalan hidup kita dari segi pemakanan iaitu makan makanan yang berserat, banyakkan minum air kosong dan juga jangan duduk atau berdiri terlalu lama dalam sesuatu masa. Untuk sembuh dari masalah buasir ini mungkin tidak 100% tambahan lagi yang memang terjadi disebabkan faktor keturunan tetapi kita boleh mencegah masalah buasir ini agar tidak menjadi kronik dan tidak perlu melakukan pembedahan. Tapi ada juga di kalangan pengguna yang sembuh sepenuhnya dari masalah buasir ini. Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian. Yang penting kita berusaha untuk mencari jalan untuk atasinya.

Bagi anda yang ingin mendapatkan set vitamin shaklee yang dicadangkan untuk masalah buasir ini, boleh terus membuat order di button yang disediakan di bawah atau hubungi saya secara terus. Penghantaran COD boleh dilakukan sekitar kawasan Gombak.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b2cc619746abe9dda6ddb85491fbd935

Lagi testimoni pengguna



Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:

SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
                                           FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
IG: vitamin_online_shop
COD: Taman Sri Gombak, Batu Caves, UIA GOMBAK, SENTUL, Maju Junction KL,
SEKITAR GOMBAK, BATU  CAVES.

Your Trusted SID
Anis 906379
019-3132413

Tiada ulasan:

Catat Ulasan