Daftar Ahli Shaklee

Mengatasi Masalah Buasir Dengan Vitamin Shaklee

“Dulu sy mengalami buasir sejak mengandungkan anak pertama dan ia menjadi semakin kronik ketika melahirkan anak kedua dan ketiga (kembar). Sehingga terbawa2 lps bersalin. Setiap kali nak buang air besar smpai menangis2 dan darah keluar n kdg2 dlm situasi tertentu darah menitis laju. Bibik sy dulu mmg tahu keadaan sy sbb sy selalu menangis dlm toilet. Seksanya rs tika itu. Lps buang air plak, bdn terus rs lemah dan lenguh2 dr pinggang ke bawah. Sape yg biasa alami buasir pasti tahu situasi ini. Smpaikan Dr pakar kat Bintulu Medical Centre sarankan sy jalani pembedahan utk buasir ni. Tp sy bertahan sehinggalah sy amalkan vitamin2 Shaklee ini. Dengan izin Allah sekarang buasir sy tiada lg. Waktu mengandungkan Hanis pun xde berlaku sembelit. Lps bersalin pun senang je nak buang air besar. Sy rs bersyukur sgt. Hidup sy kini tdk lg dihantui fobia utk membuang air besar. Ini adalah salah satu kesan terbaik yg sy alami sejak amalkan vitamin2 Shaklee ini. Jika kwn2 yg ada alami keadaan spt sy, sy sarankan kwn2 mencuba vitamin utk buasir ini. InsyaAllah jika diamalkan dgn sebaiknya disamping menjaga pemakanan dan pengambilan air, buasir anda akan beransur2 pulih. – Pn Najihah Abdul Mutalib

Testimoni penghidap buasir yang berjaya menyelesaikan masalah buasir dengan mengamalkan vitamin Shaklee. Sebelum tu mari kita fahami apa itu buasir.

Apa itu Buasir?

Buasir atau dikenali sebagai hemoroid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah. Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau 'memberi' dan membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran.

Kewujudan tisu buasir adalah satu komponen normal dalam anatomi badan manusia. Ia bertindak sebagai ‘kusyen’ yang kaya dengan saluran darah di dubur dan menjadi ‘pelapik termampat’ untuk membenarkan dubur tertutup de­ngan ketat.

Buasir terjadi apabila seseorang mengalami masalah sembelit dengan cuba untuk meneran najis yang keras ketika membuang air besar Keadaan ini akan menyebabkan pembengkakan dan akhirnya akan terjulur keluar daripada keluar daripada dubur bersama darah yang berwarna merah cerah yang menitis dan tersembur keluar.


Ada empat peringkat buasir iaitu:



Peringkat pertama membabitkan buasir yang mengalami pendarahan, tetapi ia tidak menonjol keluar.


Peringkat kedua berlaku apabila buasir menonjol keluar ketika buang air besar, tetapi masuk kembali dengan sendirinya.



Peringkat ketiga buasir keluar ketika atau selepas buang air besar dan hanya hilang (masuk kembali) apabila ditekan atau ditolak dari luar.



Peringkat keempat (kronik) apabila buasir sentiasa berada di luar hingga menyebabkan ketidakselesaan untuk melakukan aktiviti harian.


Apakah punca berlakunya Buasir ini?
  • Sembelit dan terlalu meneran ketika membuang air besar
  • Pekerjaan yang membabitkan keadaan duduk atau berdiri dalam masa yang lama.
  • Masalah berat badan atau Obesiti
  • Kehamilan dan juga semasa proses melahirkan anak dan di dalam pantang.
  • Faktor gaya hidup atau tabiat pemakanan yang meningkatkan kecenderungan untuk mendapat buasir.
  • Kurang minum air dan pengambilan makanan yang kurang serat.
  • Kerap mengangkat barangan yang berat juga berisiko tinggi untuk mengalami buasir kerana tekanan dialami di bahagian dubur apabila melakukannya amat tinggi.

Bagaimana cara untuk Merawat Buasir dengan Vitamin Shaklee?


MASALAH SEMBELIT

OSTEMATRIX : Membantu anda dalam mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

OMEGA GUARD : Baik untuk sendi dan otot. Omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit.

ZINC COMPLEX : Menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

Vitamin untuk Buasir di atas juga sesuai untuk ibu hamil yang mengalami masalah buasir akibat sembelit dan juga untuk ibu selepas bersalin.


Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:

SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

No comments:

Post a Comment

Daftar Keahlian