Daftar Ahli Shaklee

Sihat Tanpa Ubat

Kesihatan yang baik amat penting untuk kita. Yerlah kalau sakit-sakit macam mana kita nak beribadat dengan sempurna dan bekerja untuk mencari rezeki kan? Jadi, kita wajib bersyukur dengan pemberian kesihatan oleh Allah kepada kita. Tapi ni'mat kesihatan yang Allah berikan wajiblah kita syukuri dan menjaga kesihatan kita sebaiknya.



Apa yang dimaksudkan Sihat Tanpa Ubat? Maksudnya kita perlu menjaga kesihatan kita dengan lebih baik supaya badan kita boleh membina imuniti supaya tidak mudah diserang dengan penyakit-penyakit yang ringan seperti selsema, batuk, demam dan sebagainya. Apabila sakit sikit-sikit pun tak perlulah nak bergantung pada ubat sebab badan kita cukup kuat untuk melawannya. Tapi kalau sakit yang benar-benar serius tu perlu rujuk kepada doktor lah yer..


Cara untuk kita menjaga kesihatan tu pulak adalah melalui pemakanan yang seimbang, melakukan aktiviti fizikal supaya badan kita kekal cergas, melakukan amalan rohani dengan sebaiknya dan mengamalkan pengambilan supplemen untuk menampung lubang-lubang nutrisi yang tak mencukupi dalam diet seharian kita.


Bagaimana kita nak meningkatkan sistem kekebalan tubuh ni? Selain menjaga pemakanan yang sihat, kita boleh mengukuhkan sistem imuniti badan kita dengan pengambilan supplemen. Tapi, supplemen yang kita ambil tu perlulah kita perhatikan juga supaya datang dari sumber semulajadi dan bukan daripada bahan sintetik juga. Kan nak sihat tanpa ubat. Jadi harus tahu juga sumber-sumbernya ya..


Jadi, pilihan di tangan anda. Adakah anda suka merawat dari mencegah atau mencegah dari merawat?

Jom sama-sama kita sihat tanpa ubat!!! #drugfree #sihattanpaubat



SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

No comments:

Post a Comment

Daftar Keahlian