Petua Terkena Air Panas

Situasi terkena air panas memang sering berlaku kalau anda seorang suri rumah. Tak kiralah terkena sikit ataupun banyak. Yang membahayakan apabila tertumpah banyak air panas tersebut ke atas badan kita. Kadang-kadang juga terkena periuk yang panas juga sering terjadi. Erm..saya pun tidak terkecuali juga..

Apa yang anda perlu lakukan bila terjadinya situasi terkena air panas ni? Ada tak Petua yang boleh dilakukan apabila terkena air panas?

Banyak petua-petua yang kita jumpa untuk merawat secara segera apabila terkena air panas seperti letakkan tepung, ubat gigi, kopi dan sebagainya. Dari pengalaman saya apabila terkena air panas, saya akan siram tempat yang terkena air panas tu lama-lama. Supaya kulit yang terkena tu jadi sejuk. Saya juga pernah diberitahu oleh seorang doktor supaya berbuat demikian apabila terkena air panas. Biarkan sahaja air mengalir di bahagian tersebut bagi mengelakkan kulit kita melecur dan juga melembung.

Kalau terkena periuk atau kuali yang panas juga saya akan menggunakan kaedah yang sama. Selepas itu saya akan sapukan Krim Herbal Blend dari Shaklee untuk melegakan rasa pedih di kulit tersebut..Memang ada kesan merah tetap sekurangnya saya tak berasa sakit. Itu sebab saya akan pastikan krim serbaguna Shaklee ni sentiasa ada di rumah sebab macam-macam kegunaan dia..Bagi anda yang ada anak kecil..lagi-lagilah perlu stanby sentiasa krim ni...

Nak tahu lagi lanjut mengenai krim ni? Boleh KLIK DI SINI..

Krim tanpa paraben
Inilah Krim Herbal Blend Shaklee yang saya guna
Bagi yang ingin mencuba krim serbaguna Shaklee yang bebas paraben dan tentunya semulajadi ni..Boleh hubungi saya untuk dapatkannya secara pos atau cod. Harga pun sangatlah berpatutan..Hanya RM27.50 1 tiub.

SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  
Pages: Vitamin Online Shop

1 ulasan: