Daftar Ahli Shaklee

Tips Kurus Bersama Shaklee..Jom Kurus!!

"Susahnya nak KURUS. Dah cuba berdiet bagai tapi tetap tak kurus-kurus."

Dilema nak kurus ni selalu menghantui mereka-mereka yang selepas bersalin terutamnya iaitu golongan wanita lah dan juga mereka-mereka yang suka makan dan cepat naik berat badan dan juga beberapa faktor yang lain.

Di sini saya berikan serba sedikit TIPS KURUS yang boleh anda amalkan.

Minum AIR Sekurang-kurang 2-3 liter sehari
Air memang penting dalam kehidupan kita seharian. Air memainkan peranan penting tau untuk proses nak kurus ni sebab secara semulajadinya air membantu badan memetabolisma simpanan lemak di dalam tubuh kita. Cubalah minum air sebelum anda mengambil makanan berat. Ini akan mengelakkan anda makan terlalu banyak.

SARAPAN PAGI penting!
Kenapa sarapan pagi penting sangat dalam membantu anda untuk kurus? Apabila anda ambil makanan pada waktu pagi, ia dapat menstabilkan hormon badan serta menstabilkan paras gula dalam darah sekaligus dapat meningkatkan metabolisma badan untuk membakar kalori. Mengikut satu kajian yang dibuat, mereka yang TIDAK mengambil sarapan pagi akan cenderung menjadi gemuk daripada mereka yang mengambil sarapan.

JANGAN BERLAPAR
Haa..jangan berlapar..Ada yang nak diet tapi biarkan perut lapar..salah cara ni. Anda akan makan banyak bila anda berasa lapar dan secara tak langsung metabolisma badan anda akan menjadi rendah. 

MAKAN SEDIKIT tapi KERAP
Susunlah jadual pemakanan anda 5 hingga 6 kali sehari. Makan sedikit tetapi kerap adalah baik untuk proses penurunan berat badan dan juga supaya tubuh anda tidak berasa lapar bagi meningkatkan metabolisma badan.

ELAKKAN Minuman BERGAS
Minuman bergas mempunyai kandungan gula yang tinggi sekitar 7-8 sudu besar. Jadi elakkan daripada meminum minuman bergas ini kerana bukan sahaja tidak elok untuk anda yang nak kurus tetapi boleh menyebabkan masalah kesihatan yang lain.

KURANGKAN PENGAMBILAN GARAM
Garam akan menggalakkan penakungan air dalam badan. Jadi elakkan mengambilnya dalam kuantiti yang banyak untuk mengelakkan anda daripada gemuk air.
MAKAN DENGAN PERLAHAN
Makan secara perlahan dapat membantu anda berasa kenyang kerana tubuh mengambil masa sekitar 20 minit untuk menghantar isyarat kepada otak menunjukkan anda kenyang. Kunyahlah kepada cebisan-cebisan yang kecil untuk membantu sistem penghadaman anda.

BUAH-BUAHAN dan SAYURAN
Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran kerana kandungan mineral, vitamin serta serat dalamnya baik untuk kesihatan anda.

BERSENAM
Tak perlu teruk-teruk ke gym untuk bersenam..Cukup sekadar berjalan cepat. Kalau kat ofis ada tangga ke rumah ke..bolehlah gunakan tangga berbanding lif setiap hari. Cara ini dapat membakar kalori anda. Seminggu 3 kali buatlah senaman ringkas di rumah 25-30 minit sehari.

PEMILIHAN MAKANAN
Pilihlah makanan yang kurang kalori seperti makanan yang direbus, dipanggang atau dikukus. Kurangkan makan makanan yang bergoreng.

Apa yang penting anda perlu tanamkan dalam minda anda KURUS untuk SIHAT. Biarlah lambat proses peurunan berat badan anda asalkan SELAMAT dan juga BERKESAN. Bila pemikiran anda beralih seperti itu, secara tak langsung corak hidup serta pemakanan anda akan berubah tanpa dipaksa dan akan kekal. Tak delah jadi diet yo yo dan sebagainya. 

huhuhuhu..macam mana nk makan makanan kegemaran ni? Teringinnya..Erm..anda boleh makan jangan takut..tentukanlah 1 hari untuk anda boleh makan makanan kegemaran anda tanpa mengira kalori yang masuk dalam badan anda iaitu 'cheat day' orang panggil. Tapi 1 hari je tau!! 6 hari lagi tu perlu kira kalorinya yer..janngan lah bedal tiap-tiap hari..Habislah diet korang nak kurus..

Ok di sini saya nak kongsikan tips kurus bersama Shaklee plak. Produk Shaklee ni makana tambahan yer iaitu supplemen aka vitamin..BUKAN UBAT KURUS yer..Produk Shaklee ni dapat membantu anda untuk kurus di samping menjaga kesihatan dalaman anda. 


TIPS KURUS BERSAMA SHAKLEE

GEMUK AIR - Anda perlukan Alfalfa 
GEMUK disebabkan Hormon yang TIDAK STABIL - Anda perlukan GLA Complex
GEMUK disebabkan METABOLISMA RENDAH - Anda perlukan BComplex & Cinch Tea
GEMUK disebabkan TOKSIN YANG BANYAK - Anda perlukan Alfalfa , DTX Complex & Herblax
GEMUK disebabkan NAFSU MAKAN - Anda perlukan Cinch Shake Mix
GEMUK disebabkan suka makan MAKANAN BERLEMAK - Anda perlukan Lecithin, Omega Guard & Alfalfa

TESTIMONI PENGGUNA - KLIK DI SINI
SET KURUS SHAKLEE - KLIK DI SINI

Untuk keterangan lanjut mengenai produk, hubungi:
SMS/Call/WhatsApp: 019-313 2413 (Anis)
Email: vitaminkesihatan@gmail.com
FB: Anis Suziana Ahmad                                                  

No comments:

Post a Comment

Daftar Keahlian